Etik Hacker ile engelleri aşın


hacker


hacker

Günümüz de artık her iş internette yürütülmekte,bunun için firmalar bilgi işlem servislerini önem vermekte hatta firmalar siber saldırılara karşı siteleri ve şirket bilgilerini korumak için etik hacker çalıştırmaktadır. Etik Hacker Ne İş Yapar? Nasıl çalışır? Etik Hackerın görevi, şirketlerin güvenlik açıklarını yakalamak ve bunların kapatılmasında firmaya yardımcı olmaktır.Hackerlerın sistemlere verebileceği güvenlik ile ilgili zararı yok etmek ve gerekli tedbirleri alarak güvenlik kalkanı oluşturma gibi iyi ve olumlu bir misyonları vardır.
          Hacker olabilmek için önce şu sorular yanıt bulmalı: "Neden hacker olmak istiyorsunuz? Hedefiniz nedir? Bilgisayar ile ne kadar vakit geçiriyorsunuz?  İngilizce çok iyi bilmeniz gerekir. Hatta farklı diller de öğrenmelisiniz. Hacker olmak istiyorsanız, programlamayı mutlaka öğrenmeniz gerekmektedir. Başlamanın en kolay yolu kullandığınız sisteme bağlı. Seçeceğiniz dil tamamen kişisel. En iyisi yol gösterici bir kitap almanız. Programlamanın temel ilkelerini ve neler yapabileceğinizi bu sayede daha kısa sürede öğrenebilirsiniz. Windows' ta ise Visual Basic veya Delphi ile işe başlayabilirsiniz. Sistem ne olursa olsun bu işte ciddi iseniz, C (veya C++ veya Visual C++ veya diğer benzer bir versiyon veya varyantı) öğrenmeniz işinizi basitleştirir.hacker'lar çok fazla yazılım dili bilirler. Bunun sebebi ise yapılacak işleme uyacak tek bir yazılım dili olmamasıdır.Hacker olmak için öncelikle daktilo öğrenmeniz ve klavye bilginiz iyi olmalıdır.Gerçek bir işletim sistemi kullanmayı öğrenirseniz(Linux, Windows NT, Mac OS, OS/2 vs.)bir adım önde olursunuz.Yalnız bir işletim sistemini bilmek ile hacker olunmaz. Linux, hackerlar için rüyadır.Bu eğitim seti ile tüm kaynak kodlar ücretsizdir.Kodları öğrenmek için kendinize vakit ayırın, analiz edin.Zamanla Linux'a kendiniz de ilave yapabilir hatta, kim bilir, kendi işletim sisteminizi yazarsınız.Tüm bunları başarabilmek için Projeler yapın.Projeler belirlemek ve anlayarak baştan sona bitirmek size çok faydalı olacaktır.

2 yorum:

  1. çok güzel ifade etmişsiniz,Günümüzün geçerli mesleği

    YanıtlaSil
  2. etik hacker gerçekten günümüzün mesleği oldu.Ben aldım şu an güzel bir şirkette bilgi işlem sorumlusuyum.tşk.ler

    YanıtlaSil